آجر سمیرم یا آجر پلاک سمیرم یکی از انواع آجر نماهای نسوز و پرکاربرد محسوب می شود. آجر سمیرم در واقع نوعی از آجرهای نسوز می باشد که ماده سازنده آن نوعی خاک چینی و خام نسوز می باشد. آجرهای نسوز معمولا در حرارت بالایی ساخته می شوند و به همین علت دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند. پلاک سمیرم در انواع رنگ ها و سایزهای مختلف یافت می شود.(یکی دو خط از متن اصلی که مهم تر هست رو اینجا کپی کنید و به صورت بولد دربیاورید این کار برای این هست گوگل به این قسمت از متن بیشتر توجه کنه و اون رو به صورت خلاصه زیر لینک نمایش بدهد. در پایین تر برای متای توضیحات هم همین متن رو کپی کنید. توجه داشته باشید برای لینک سازی داخلی حتما باید صفحه تعیین کنید و ابتدای این محتوا لینک بدید بهش. کاملتر میگم خدمتتون)
حتما بعد از قسمت متن بولد یک عکس بگذارید/ متن جایگزین یا alt رو به شکلی انتخاب کنید که شامل عبارت کلیدی باشد/ عکس رو اندازه معمولی با حجم مناسب انتخاب کنید.(حداکثر اندازه عکس 700 در 700 پیکسل باشد. اندازه بزرگتر از این تاثیری در کیفیت مانیتور های معمولی و عریض و موبایل ندارد و حجم کلی صفحه افزایش پیدا میکند.)/ قسمت توضیحات مختصر در عکس را هم پر کنید یک جمله کوتاه یا توضیحی در مورد عکس باشه
انتخاب آجرنما سمیرم(حداقل یک عنوان با تیتر ۲ داشته باشید. h2)
نمای ساختما یکی از اجزای اصلی ساختمان محسوب می شود که بسیاری از افراد حتی پیش از شروع ساخت و ساز سازه خود طرح و ایده هایی برای آن در نظر گرفته اند. امروزه طراحان و معماران ساختمانی از مواد مختلفی برای نمای ساختمان در نظر می گیرند موادی مانند سنگ، چوب، فلز، شیشه و… در نمای ساختمان کاربرد فراوان دارد. اما سلیقه و فرهنگ مردم ایران از دیرباز تا به الان با نماهای آجری عجین شده است.
نمای آجری می تواند از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع آجر سمیرم به سبب همین تنوع بسیار پرکاربرد است و مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار می گیرد. همچنین جالب است بدانید از پلاک سمیرم می توان در نماهای داخلی خانه و دکوراسیون داخلی نیز استفاده نمود. ساخت شومینه، باربیکیو و همچنین کف سازی از کاربرد های پلاک سمیرم نیز هستند.
آنچه که باعث خرید آجر سمیرم در میان سایر انواع آجرها شده است مقاومت بسیار بالای آن است. مقاومت حرارتی بالا و همچنین تاثیر پذیری کم آن در اثر ناملایمات محیطی و جوی باعث کاربرد هرچه بیشتر پلاک سمیرم شده است. در صورتی که شما از آجر پلاک سمیرم با استاندارد در نظر گرفته شده استفاده نموده اید می توانید مطمئن باشید تا چندین سال نمای ساختمان و یا فضای داخلی کار شده با آن بدون تغییر باقی خواهد ماند و این خود یکی از بزرگترین مزیت های می باشد.
مزایای استفاده از آجر سمیرم
- تنوع و گستردگی رنگ
- دسترسی راحت به مواد و مصالح اولیه
- ارزان بودن نسبت با سایر انواع نماها
- اجرای آن نیاز به ابزار خاصی ندارد
- مقاوم در برابر اشعه خورشید
- همخوانی با فرهنگ و هنر بومی ایران
- مقاوم در برابر ضربه
- مقاوم در برابر ناملایمات جوی مانند رعد و برق، باران، زلزله و…
- مقاومت در برابر سرما و گرما
- عدم شوره و جلبک
- عایق صوتی خوبی هستند
- به خوبی مانند یک عایق حرارتی عمل می کنند
- ماندگاری بالا و در نتیجه هزینه پایین برای ترمیم و تعمیر
عبارت کلیدی:(آجر سمیرم)
- عبارت کلیدی یا Focus Keyword عبارتی سه تا پنج کلمه ای هست که تمام تمرکز متن حول اون می چرخه.
- فقط یک عبارت کلیدی برای مقاله تون در نظر بگیرید.
- از مترادف عبارت کلیدی استفاده نکنید.(توی افزونه یوست هست در رنک مث نیست)
- داخل متن مترادف های عبارت کلیدی رو استفاده کنید.
- عبارت کلیدی باید در عنوان صفحه – پیوند یکتا – متن – عنوان های h2 – متای توضیحات و متن جایگزین عکس یا عکس ها باشد.
- پیوند یکتا رو کوتاه انتخاب کنید و شامل عبارت کلیدی باشد. آجر سمیرم
- قسمت “Title” و “Permalink” رو در بخش Preview Snippet Editor تغییر ندهید.
- در قسمت “Description” متنی که به صورت بولد بالای صفحه گذاشتید رو کپی کنید با این تفاوت که متن باید به اندازه ای باشد که خط زیر باکس از نارنجی به سبز رنگ دربیاید.
- دقت کنید جملات متای توضیحات جذاب باشه مخصوصا در بخش اول خط اول و انتهای خط آخر (می تونید متنی دیگه ای هم بنویسید اما توجه کنید ربط داشته باشه و غیر تکراری باشه)
*Description: این بخش در باکس سئو رنک مث هست روی “ویرایش اسنیپت” کلیک کنید.
حالا نکاتی در مورد محتوا:
- حتما اگر متن طولانی هست در چند عنوان قسمت بندی بشه و حداقل یک عنوان شامل عبارت کلیدی باشد. آجر سمیرم
- علائم نگارشی رو رعایت کنید گوگل برای فهمیدن مفهوم متن از سبک محتوای روزنامه نگاری استفاده میکنه. یعنی این دو عبارت برای گوگل می تونه معنی متفاوت داشته باشه: “چرا باید نفس بکشیم ؟” با “چرا باید نفس بکشیم؟” /نقطه – ویرگول – علامت سوال – علامت تعجب به کلمه قبلی می چسبند اما از کلمه بعدی فاصله دارند پس جمله سوالی صحیح “چرا باید نفس بکشیم؟” هست.
- غلط املایی به هیچ وجه توی متن نباشه چون توی آپدیت جدید که اتفاق افتاده بعضی ار مقالات عالی که غلط املایی داشتند رتبشون توی نتایج افت کرد.
- عنوان مقاله باید جذاب باشه تا کاربر متای توضیحات رو تو نتایج بخونه و احتمال کلیک بالا بره.
- پیوند یکتا فارسی و انگلیسی تفاوتی نمی کنه اما از دید کاربر مقاله ای که پیوند یکتای فارسی داره و محصولی که پیوند یکتای انگلیسی داره جذاب تر هست.
- پیوند یکتا نباید طولانی و شامل کل عنوان مقاله باشه.
- در پیوند یکتا حرف ها اضافه(و – در – از – بین – به – با ) نباید باشه.
- پیوند یکتای مقاله رو کوتاه و جذاب انتخاب کنید هم سبک پیوند یکتای این مقاله که گذاشتم.
- در پیوند یکتا “ویرگول – علامت سوال – علامت تعجب” نباید باشد.
- دقت کنید بیش از اندازه از h2 استفاده نکنید. حداکثر برای یک متن خیلی طولانی 5 تا هست.(البته روند طبیعی مقاله رو هم باید در نظر بگیرید.)
- فقط از h2 و h3 برای عنوان دهی استفاده کنید و از اولویت های پایین تر این تگ استفاده نکنید.
- در متن از h1 استفاده نکنید(چه به صورت عنوان و چه صورت متن یک یا دو خطی)
- در متن اگر موارد، نیاز به شماره بندی پشت سر هم داشت از لیست شماره دار استفاده کنید.
- به هیچ وجه به لیست شماره دار خاصیت خانواده تیتر 1 تا تیتر 6 ندهید. اگر لازم بود تا متن متفاوت باشه از خاصیت بولد استفاده کنید.
- به هیچ وجه برای رتبه گرفتن در خوانایی پاراگراف رو ناقص یا بیش از اندازه از اینتر(رفتن به خط بعدی) استفاده نکنید.
- اگر متن طولانی شد بیشتر از یک عکس در متن استفاده کنید تا کاربر جذب شود.
- در متن های طولانی حتما بعد یا قبل از عنوان از یک عکس استفاده کنید.
- حداقل یک عکس شامل عبارت کلیدی باشد.
- اگر می خواهید از واترمارک روی تصاویر استفاده کنید سعی کنید خیلی کم رنگ باشه.
- حتما اسم فایل عکس رو تغییر بدهید و متن کوتاه فارسی یا انگلیسی بذارید(از جمله یا نام فایلهایی که بیشتر از 5 کلمه هست استفاده نکنید.)
- دقت کنید عبارت سوالی یا تکراری برای چند عکس انتخاب نکنید.
- حتما از کپشن نویسی یا توضیحات مختصر تصاویر استفاده کنید.
- عبارت کلیدی باید حتما در کل متن به طور طبیعی استفاده شده باشد و در یک جمله یا پاراگراف زیاد استفاده نشده باشد.
- در متن باید لینک سازی داخلی انجام بدهید. البته دقت کنید نباید همه محصولات و همه ی نوشته های سایتتون لینک سازی داخلی داشته باشند.
- باز تاکید میکنم محصولات نباید لینک سازی داخلی داشته باشند(به طور کلی صفحات هدف لینک سازی داخلی نداشته باشند)
- به هیچ وجه عنوان لینک که در متن ثبت می کنید نباید عینا عبارت کلیدی باشد. آجر سمیرم
- به یک عبارت حداکثر چهار یا پنج کلمه ای لینک بدهید.
- به هیچ وجه به یک جمله لینک ندهید.
- در مطالب که متن در حد 2 یا 3 خط هست نباید از لینک سازی داخلی استفاده کنید.
- دوباره تاکید میکنم لینک سازی داخلی نباید در همه ی صفحات اتفاق بیافته.
- به هیچ وجه و به هیچ وجه لینک در سایتتون نذارید که شامل # ? باشه چون گوگل این لینک ها رو اصلا نمی چک نمی کنه. پس این لینک (https://test.com/#AnchorName2) اشتباه هست.
- به هیچ وجه به عبارت های “اینجا” یا “کلیک کنید” یا “این لینک” یا هم سبک شون لینک ندهید.
- از مقاله به هیچ وجه به صفحه اصلی لینک ندهید.(فقط در زمانی که نیاز به برند سازی دارید استفاده شود.)
- توی سایتتون اصلا و اصلا به سایت دیگه که حوزه کارش مشترک هست باهاتون لینک ندهید(سایت فارسی).
- توی یک مقاله زیاد لینک داخلی ایجاد نکنید مگر اینکه متن مقاله این قابلت رو داشته باشه با لینک پاسخ سوال کاربر داده بشه.
- در بعضی مقالات به سایت های معتبر خارجی لینک خروجی بدهید.آجر سمیرم
- یک یا دو صفحه هدف گذاری کنید که باید بیشترین توجه از گوگل روشون انجام بشه.
- ۵۰ درصد لینک ها به این دو صفحه هدف گذاری شده باشد.
- لینک خارجی موردی هست که فقط و فقط مقاله نیاز داشت باید استفاده کنید.آجر سمیرم
- برای گوگل هر چقدر یک مقاله طولانی تر باشد اون مقاله با ارزش تر هست.
- مقاله طولانی تر نشون از وقت گذاشتن مدیر سایت برای کاربر هست . این یعنی کاربر برای سایت مهم هست و با هدف گوگل که تمام تلاش اش بهبود تجربه خوب کاربر هست در یک راستا هست.
- مقاله با ۱۰۰۰ کلمه یا ۲۰۰۰ کلمه یک مقاله عالی هست. آجر سمیرم
- البته گاهی اوقات یک مقاله 500 کلمه ای خیلی بهتر پاسخ سوالات ذهن یک کاربر رو می دهد تا یک مقاله 2000 کلمه ای. بستگی به نوع مقاله و نگارش دارد. هدفتون رو بذارید روی جواب دادن به سوالات کاربر.آجر سمیرم
- به هیچ وجه نباید عنوان و متای توضیحات برای مقالات و صفحات دیگر مشابه باید در این صورت خطای صفحات دوبلیکیت ایجاد میشه.
- سعی کنید مقالاتی بنویسید که نیاز کاربران رو جواب بدهد با این کار باعث ایجاد حس اعتماد در کاربر می شوید.
- فوق العاده مهم هست متنی که می نویسید برای کاربر جذاب باشه تا به صفحه جستجو بر نگرده.آجر سمیرم
- اگر کاربر کمتر از 5 تا 10 ثانیه به صفحه جستجو برگرده یک بانس ریت توی گوگل براتون در نظر گرفته میشه که باعث افت شدید رتبتون میشه
- از طرفی اگر کاربر بالای یک دقیقه به صفحه جستجو برگرده برای سایت شما امتیاز مثبت در نظر میگیره گوگل چون نیاز کاربر رو پاسخ دادید.
- سبک اختصاصی محتوای خودتون رو داشته باشید.آجر سمیرم
- به هیچ وجه از سبک عنوان زدن سایت های دیگه هر چقدر موضوع متفاوت بود استفاده نکنید چون منحصر به فرد بودن عنوان از بین می رود.
باکس های سمت چپ:
برچسب یا Tags: تا جایی که می تونید از برچسب استفاده نکنید در واقع برچسب هر چقدر کمتر باشه ارزش کلی برچسب هاتون بالاتر میره. برای هر مطلب حداکثر سه تا برچسب بزنید. یا اصلا نزنید. اما دقت داشته باشید برچسب نباید هم عنوان صفحه در سایت، موضوعات و برگه ها باشد. اگر این کار رو رعایت نکنید باعث میشه صفحات دوبلیکیت ساخته شود که گوگل خطا میگیره. بدون هدف برچسب گذاری نکنید. درواقع به صورت زامبی وار تگ نزنید توی سایت که باعث بشه چگالی کیفیت صفحات سایت پایین بیاد.آجر سمیرم
اگر برچسبی ایجاد کنید و محتوا نداشته باشه باعث خطای منطقی میشید گوگل این نوع صفحات رو از ایندکس خارج میکنه چون خطای 404 سافت داره.
تصویر شاخص یا featured image محصول و مقاله حتما یک عکس بذارید با متن جایگزین(یکی از عکس هایی که توی مطلب استفاده کردید انتخاب کنید.) باشد.آجر سمیرم
سعی کنید اگر بیشتر از یک تصویر در مقاله وجود دارد تصویر دوم یا سوم و… رو به عنوان “تصویر شاخص انتخاب کنید”
اختصاصی محصولات
برای محصولات هم بیشتر نکات یکی هست با این تفاوت که:
- عنوان محصولات باید خیلی جذاب باشه.(فقط اسم تخصصی نباشه)
- متن محصولات باید خیلی بهتر و جذاب تر و اختصاصی تر از مقالات باشه.
- حتما در محصولات عکس اختصاصی استفاده کنید
- برای عکس اختصاصی اگر امکان عکاسی رو ندارید عکس محصولات رو از اینترنت بردارید اما ترکیبشون کنید یا بکگراند عکس رو تغییر بدهید.
- عکس ها حتما با فرمت jpg باشند.آجر سمیرم
- اسم عکس ها رو به صورت فارسی بذارید
- دقت کنید اسم عکس ها رو خیلی طولانی انتخاب نکنید و بیشتر کلمه یا جمله کوتاهی باشه که جستجو میشه.
- برای برچسب زدن محصولات حداکثر 2 تا برچسب بزنید. البته اجبار نیست اگر لازم بود.
- برچسب زدن هم به این شکل باشه مثلا آجر قرمز/ آجر قهوه ای
- در واقع برچسب زدن محصولات باید طوری باشه که باعث راهنمایی و پیدا کردن راحت محصولات برای کاربر بشه و حتما هم در آینده محصول بهش اضافه بشه.
- اگر می دونید برچسبی فقط یکبار ازش استفاده میشه اصلا استفاده نکنید.
ویدیوها
اگر می تونید بخش ویدیو ها آموزشی رایگان یا پولی اضافه کنید.
- به هیچ وجه ویدیو تنها در صفحات سایتتون نذارید.
- اگر می تونید ویدیو معرفی محصولاتتون رو درست کنید و در بین متن محصولات بذارید.
- ویدیو ها اگر به صورت مقاله درج می شوند حتما براشون یک صفحه بسازید(نوشته به صورت مقاله).
- اگر می تونید توضیحات کاملی که توی ویدیو وجود داره رو به صورت متن بنویسید(در صورت نیاز تصویر هم استفاده کنید) و اگر امکانش وجود ندارد حداقل نصف صحبت هایی که در ویدوی هست رو به صورت تخصصی(زبان عامیانه نباشه) بنویسید.
- توی عنوان این سبک محتوا از “همراه با ویدیو” یا “همراه با فیلم” یا “ویدیو نحوه استفاده از……” استفاده کنید.
- توی صفحه اصلی به بخش مقالات ویدیو تون هم لینک بدهید.
دیگر…
توضیحاتی که دادم برای نوشتن محصول و هر مطلبی یکی هست.
دقت داشته باشید لازم نیست حتما و حتما امتیاز سئو صفحه سبز رنگ(100) بشود.(افزونه رنک مث اصلا برای گوگل اهمیتی ندارد و در بعضی موارد مخصوصا در زبان فارسی اشتباه راهنمایی میکند)